ÅRSMÖTET DEN 16 APRIL

Den 16 april hade Naturskyddsföreningen, Götene-Kinnekullekretsen, årsmöte i Folkets hus i Hällekis. 21 medlemmar närvarade.

Inledningsvis visade Bengt Weidow bilder och berättade om skalbaggarnas faschinerande värld. Ett uppskattat förderag som berörde både de vanligare arterna och de mer sällsynta. Till exempel den rödlistade Kullerlöparen, som endast förekommer på ett fåtal platser i Sverige, bl. a. på Kinnekulle.

Björn Sjöstedt ledde årsmötet.

Till styrelseordförande för 2024 valdes Birgitta Gärdefors. Övriga ledamöter omvaldes: Erik Gärdefors, Aron Sandling, Olof Jansson, Karin Höög och Elisabeth Lundgren. Nyval; Marlene Kangas. Till suppleanter omvaldes Dag Gärdefors och Martin Green. Ove Ringsby valdes till valberedning. Mikael Lundgren, Eva Roffey och Eva Andström – Ekelöf har avgått ur styrelsen och avtackades med blommor.

Intresserade som önskar engagera sig i arbete/aktiviteter för naturen, eller har ideer om projekt som rör naturvårdsarbete är varmt välkomna att höra av sig. Se kontaktuppgifter på hemsidan.